vineri, 8 august 2008

Strada Stavropoleos, Bucurestiul vechi

In centrul istoric al Bucurestiului se gasesc foarte multe cladiri frumoase. Unele au fost deja renovate, altele sunt in curs de renovare ... iar cele mai multe probabil ca mai au de asteptat vreo 3 lupte la primarie pana o sa se apuce cineva de ele.
Ce mi-a placut foarte mult este biserica de pe strada Stavropoleos. La prima privire e doar o alta biserica veche, care arata oarescum interesant. Daca te lasi impins putin de curiozitate si intri inauntru in curte, o sa ai o surpriza de proportii. Totul arata ingrijit si renovat de curand, verdeata peste tot, la o masa un preot il invata pe un "junior" cum sa cante din scripturi. Eu unul m-am simtit transportat intr-o alta lume, desi eram la doar 100m de Calea Victoriei. Am postat cateva poze mai jos ca sa va puteti bucura si voi de priveliste. Va recomand sa mergeti si sa aruncati o privire, nu o sa va para rau...
Desenele de pe fatada sunt frumoase, au tot felul de pietre inscriptionate care sunt expuse pe holurile exterioare, culorile sunt calde si placute ... ce mai, e frumos rau :)
Cat am stat acolo am vazut o gramada de turisti straini care, se vedea dupa fata lor, apreciaza existenta unui astfel de loc si sunt placut surprinsi sa il gaseasca in mijlocul "gradinii de piatra cenusie".



 

Niciun comentariu: